firmowe social media
Profil w social media musi być na bieżąco aktualizowany, w innym przypadku jego prowadzenie nie ma większego sensu | fot.: stock.adobe.com

Firma w mediach społecznościowych – jak zacząć i o czym pamiętać na starcie?

Prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych to doskonały sposób na reklamę internetową. Z drugiej strony, aby była ona w pełni efektywna, należy pamiętać o kilku, bardzo istotnych kwestiach. Jak poruszać się w social media, prowadząc profil przedsiębiorstwa?

Konkretnie i na temat

Niezwykle istotna jest przede wszystkim nazwa, jaką nadamy profilowi. Powinna ona jednoznacznie kojarzyć się z nazwą firmy, bowiem to właśnie dzięki temu klienci będą mogli nas odnaleźć. Unikajmy w nazwie słów wartościujących (najlepszy, najciekawszy itp.) oraz dodatkowych epitetów. Możemy jednak posłużyć się nazwą miasta, w którym posiadamy siedzibę, zwłaszcza jeśli podobnie nazywających się firm jest w Polsce sporo. Zakładając profil firmowy w mediach społecznościowych, należy działać niemalże od razu, tak aby nie pozostawał on pusty przez dłuższy czas. Dobrze jest umieścić na nim kilka wpisów, tak aby klienci mieli możliwość przynajmniej pobieżnie zapoznać się z ofertą. Profil w social media musi być na bieżąco aktualizowany, w innym przypadku jego prowadzenie nie ma większego sensu. Należy umieścić na nim przynajmniej jeden wpis w tygodniu. Unikajmy jednak przesycania profilu treściami – umieszczanie każdego dnia kilku wpisów również nie będzie dobrym pomysłem, bowiem czytelnik może nie wychwycić postów, które są dla niego naprawdę wartościowe. Co więcej, same posty nie powinny być zbyt długie – social media nie lubią wielowątkowych postów, których długość przekracza kilkanaście zdań.

Kto prowadzi social media w firmie?

Opiekę nad profilem firmowym w mediach społecznościowych dobrze jest powierzyć jednej osobie. Może być to pracownik IT, sekretarka czy osoba, która sprawnie porusza się w sieci. Oczywiście, profil firmy może też prowadzić jej właściciel. Nie warto jednak prowadzić go w kilka osób, choć oczywiście, pomysły na nowe posty może podrzucać każdy. Niemniej jednak, profil powinien być prowadzony w jednym, spójnym stylu. Każda osoba pisze nieco inaczej, dobiera innego rodzaju grafikę, zwraca uwagę na różne informacje, starając się je podkreślać. Jeśli więc profil będzie jednocześnie prowadzić kilka osób, to możemy doprowadzić do tego, że stanie się on niespójny, przez co nie będzie dla czytelnika zbyt wartościowy. Co więcej, jedna osoba będzie odpowiedzialna za publikowanie treści zgodnie z wyznaczoną częstotliwością, co znajdzie się w zakresie jej obowiązków. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie prowadzić profil, który aktualizować będziemy na bieżąco. Pamiętajmy jednak, że osoba, która przejmie opiekę nad social media, musi przynajmniej pobieżnie znać się na ich specyfice.

Prowadzenie profilu firmowego w social media jest doskonałym sposobem na dotarcie do klienta, który na co dzień przegląda tego typu witryny. Należy jednak pamiętać, aby optymalizować treści, które znajdą się na profilu oraz aby aktualizować go możliwie jak najczęściej. Pamiętajmy przy tym, że profil prowadzony jest dla czytelnika, zatem należy skupić się głównie na jego potrzebach oraz wymaganiach. 

DTK

About admin

Check Also

nanocząsteczki w terapii onkol

Zastosowanie nanocząsteczek w celowanej terapii onkologicznej

Jednym z najbardziej obiecujących obszarów nanomedycyny jest wykorzystanie nanocząsteczek w celowanej terapii onkologicznej. Ta innowacyjna …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *